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Supply Planning Analyst

Context/Scope: Diageo's global supply chain ambition is to become a fully customer-centric organization. It is the key to beat the competition and generate real value for the company. This specific role of the Supply Network Planner is to manage the end to end supply chain Network of Mexico IMC, including third parties and production lines by replenishing each despatch point to meet consumer and customer service objectives whilst maintaining optimal stock cover minimum distribution costs and production efficiencies.   Purpose of role:   Manage four main workstreams To manage the supply network plan (4 week to 12 month) of the assigned business area to deliver agreed OTIFNE service and inventory. Re-works and Vap’s management ensuring availability of those for the business. Strong link with Innovation to speed and support new product launch. Optimal management of third party production   Top 3-5 Accountabilities:     Generate optimal supply network plan to meet customer service OTIFNE targets and drive Diageo inventory performance to level of top 3 CPG companies Analyse and evaluate the supply network plan and net dispatch requirements to satisfy customer needs taking into account network complexity and supply constraints Exceptions management – analyse planning exceptions and ensure resolution in line with business priorities (customer, cash, competition) Maintenance of appropriate planning parameters to deliver a robust and achievable supply network plan Review and understand 12 month demand signal to be an ambassador of market in AMS  and the different production sites. Inventory Management Balance the need for product availability versus the need to minimise costs of inventory to ensure optimum stocks of the right material in the right location (weekly insights based on stock adherence and inventory projections) at the right time. Review and agree inventory policies to deliver agreed customer service and inventory targets In partnership with Amsterdam and with the planners of any production plant, review production batch sizes, cycle frequency and plant finished goods inventory levels, to drive optimum stock availability. Assist the S&OP process providing overview of supply response to demand signal to deliver market sales ambitions   Qualifications and responsibilities:   Essential:   Ideally 2-3 years Supply Chain planning experience with a proven track record including demand, supply network and production planning in APO of at least 1 year Appropriate supply chain qualification degree or APICS desirable Strong understanding of end to end supply chain operational processes within Diageo with proven customer service, inventory and line efficiency delivery Strong networking, influencing & communication skills. Strong analytical skills and attention to detail Experienced user of SAP APO    

Ciudad de México
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Asesor Financiero Especialista en ventas

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Estadístico - Watch

DESCRIPTION   Objetivo Administrar la muestra operativa del panel y apoyar en el procesamiento de datos para asegurar el buen funcionamiento del desarrollo del panel (proporcionalidad, selección de hogares, etc.), a través de la aplicación de herramientas estadísticas relativas a la operación de la muestra, contratación de hogares y en las distintas etapas del procesamiento y análisis de datos. Responsabilidades 1. Seleccionar la muestra Nacional. Selecciona y revisa los hogares para el desarrollo de panel. Administra las bases de datos que forman el marco de selección y la creación de los registros respectivos. Realiza de manera continua la entrega de fichas a desarrollo de panel. 2. Crear reportes continuos. Elabora el reporte semanal por dominio y universo de hogares instalados. Construye las tasas de respuesta. Analiza la evolución de la muestra regular de Ratings TV. Elabora mensualmente las réplicas de entrada y salida. Vigila la proporcionalidad del panel semanalmente. Revisa las características del hogar para detectar problemas y/o reclasificaciones 3. Analizar la tendencia de los Ratings de TV. Elabora diariamente reportes del comportamiento del Rating. Identificar comportamiento atípico en la tendencia del Rating de TV. QUALIFICATIONS   Conocimientos requeridos Estudios en Actuaría, Estadística, Matemáticas Aplicadas o Ingeniería en control de calidad Experiencia de 2 años en áreas estadísticas o control de calidad Manejo de bases de datos, manejo de algún paquete estadístico como R, SPSS, SAS o Python.  Domino de Excel en nivel avanzado. Habilidades: Capacidad de análisis, atención y concentración, organización y apego a instrucciones. Nivel de inglés intermedio

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Asesores de Previsión / Contratación Inmediata 22 de Junio

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EJECUTIVOS DE COBRANZA TELEFONICA

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Portfolio Success Manager - LACA (Mexico)

Portfolio Success Manager - LACA (Mexico) Salesforce, the Customer Success Platform and world's #1 CRM, empowers companies to connect with their customers in a whole new way. We are the 4th fastest growing of the top 10 enterprise software companies, the World's Most Innovative Company according to Forbes, and one of Fortune's 100 Best Companies to Work For six years running. The growth, innovation, and Aloha spirit of Salesforce are driven by our incredible employees who thrive on delivering success for our customers while also finding time to give back through our 1/1/1 model, which leverages 1% of our time, equity, and product to improve communities around the world. Salesforce is a team sport, and we play to win. Join us! The Portfolio Success Manager (PSM) bridges the gap between Sales and our Success Teams. We are Success Managers that are responsible for providing pre and post-sales strategic guidance and initiatives for a portfolio of customers in a select sales territory. PSMs align with Sales Management to partner on account planning and provide customer health leadership, handle escalations on At-Risk Accounts, strategize on many Customer Success initiatives, enable Account Executives on how best to leverage Customer Success Resources and collaborate with Sales to drive attendance and run in-person Success Events in the respective regions. We are looking for a passionate team-player to collaborate on Sales Alignment Strategy & cover the CaSSA Region. As a member of the Customer's for Life team, you will: RESPONSIBILITIES: Portfolio Success Managers oversee a Portfolio of customers aligned to a sales territory and are ultimately responsibility for customers' adoption and renewal. You ensure that customers derive maximum value from their investment in Salesforce, utilize all of their licenses, identify new opportunities, and collaborate with other Salesforce stakeholder teams to ensure growth attainment and increased footprint. Create a Territory Health Plan to provide the right level of success resources to all customers in territory and provide customer health leadership on all customers in territory. Understand Salesforce best practices to provide a success path for all, and potential 1:1 engagement for key customers. Monitor customer usage data, health indicators, renewal dates and growth opportunities and translate into strategies for success Help position Premier Success and Cloud Services products with the support of pre-sales teams - understand and articulate value proposition to customers and prospects Collaborate with sales teams and Salesforce's Partner Alliances team to ensure proper implementation approach is in place to maximize new customer's success Educate new customers on the entire value proposition of Salesforce 's Customer Success Group (CSG) solutions Plan, Promote and Execute Regional Practitioner and Executive Circles of Success Events based on territory needs focused on key adoption related topics Have daily/weekly cadence for meeting with, and providing CFL updates to, your Sales VPs and their Managers AE Enablement on the CFL Approach - Provide Content to Sales Enablement, host the occasional lunch and learn and/or attend team meetings Manage and collaborate interdepartmentally to resolve at-risk Customer escalations in Region Develop a comprehensive understanding of typical business challenges faced by customers and common objectives to appropriately map Salesforce features and associated business benefits to address their needs. Play a fundamental part in coaching customers to establish and manage their Change Management/Governance/Centre of Excellence programs. Contribute thought leadership and best practice, both internally and externally, around business transformation and end user adoption. MINIMUM QUALIFICATIONS: BA/BS degree Minimum 8 years relevant work experience Executive-level communication and interpersonal skills Ability to prioritize, multi-task, and perform effectively under pressure Strong knowledge of business processes (Sales, Marketing, Service, Support), business applications and automation Expertise facilitating customer meetings and presenting to an executive level audience in a concise, inspirational and convincing manner Collaborative and consultative work style, ability to thrive in a high velocity, highly dynamic work environment Ability to link business processes with product/technical solutions. Deep understanding of customer success principles,

Ciudad de México
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ANALISTA DE CREDITO Y COBRANZAS BILINGUE

AREA PROPIEDAD INTELECTUAL Requisitos: -Edad: 28 a 38 años -Sexo: Indistinto - Escolaridad: Licenciatura en Contabilidad (indispensable) - Experiencia mínima de 5 años como Analista de Cuentas por Cobrar INDISPENSABLE Gestionar cobranza de Clientes Nacionales y Extranjeros Indispensable gestión de cobranza telefónica y escrita. Conciliaciones de cuentas Informes de Socios -Conocimientos: Excel Avanzado (Deseable) Inglés Avanzado (Indispensable). Upper Intermediate puede ser también una opción. Manejo de ERP - Competencias: Seguimiento y control Actitud de servicio y Habilidades de Negociación Trabajo en equipo Planeación y organización Enfoque a resultados “ Muy Importante” - SUELDO: $ 32,000 bruto mensual - PRESTACIONES: Gastos Médicos mayores, Seguro de Vida, Reparto de utilidades, 15 días de aguinaldo, Comedor y las de Ley. - ZONA: Santa Fe SUBIR CURRICULUM EN WORD.

Cuajimalpa
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